- Стратегически Маркетинг
- Психология на продажбите
- CRM Managemant и BI
- Създаване и изпълнение на маркетинг план
- Управление на продажбите
Темите. включени в дисциплината „Потребителско поведение„ са:
- Маркетингова стратегия. Корпоративна стратегия, стратегия на стратегическа бизнес единица и маркетингова стратегия
- Процесът на стратегическо маркетингово планиране.
- Анализ на пазара. Дефиниция за маркетингов пазар. Необходимост, цели и етапи на анализа на пазара.
- Анализ на маркетинговите разходи. Методология на анализа на маркетинговите разходи по сегменти. Анализ разходи-обем-печалба. Използване на анализа разходи – обем – печалба при разработването на маркетингова стратегия.
- Сегментиране.
- Избор на целеви пазар.
- Стратегия за позициониране.
Дисциплината „Психология на рекламата“ разглежда:
- потребителско поведениe;
- начини за влияние;
- действие и доминиранe-културен подход.
Този подход разглежда маркетинга през погледа на потребителите и мрежата от комуникационни канали, която образуват. Те оказват пряко влияние върху маркетинга на организацията и спомагат процеса на преосмисляне на подхода за реализиране на избраната стратегията.
Дисциплината “Създаване и изпълнение на маркетинг план” е предназначена за блока професионални дисциплини на различни специалности. Характерът й на надстроечна и същевременно на професионална дисциплина с широко приложение се определя от мястото на маркетинга в съвременната пазарна икономика – като философия на бизнеса, ориентирана съм нуждите и потребностите на купувачите; като подход при решаване пазарните задачи и цели; като нов тип култура.
Крайната цел на курса по маркетинг във финансовите институции е да даде необходимите знание и създаде навици у студентите да мислят и анализират пазарните процеси с помощта на маркетинговите категории и термини, които са в основата на останалите икономически дисциплини, включително и в тези, които определят избраната от тях специалност. Същевременно курсът по финансов маркетинг ще подготви бъдещите специалисти да разработват, организират и претворяват собствени маркетингови стратегии в съответната област, която са избрали.
В програмата е заложено разработване на практически проект за софтуерна компания и реализирането на неин продукт извън България.
Организациите трябва да комуникират ефективно със своите клиенти и останалите заинтересовани страни, за да се отбележи значителен прогрес в развитието им. Този курс обхваща основните принципи за събиране и обработка на информация от потребителите и ефективното управление на отделните елементи на комуникационен микс:
- Интегрирани маркетинг системи;
- Канали за продажби;
- Ценоопбразуване;
- Планиране на продажбите;
- KPIs в продажбите;
- Генериране на печалба.
Гост лектор: Никола Гечев (мениджър продажби VIVACOM)
Втори семестър
- Дигитален маркетинг и комуникации
- Бизнес финанси
- Бизнес етикет
- Бизнес процеси: Ключови клиенти и партньори
- Бизнес умения и преговори
Темите, които са включени в дисциплината „Дигитален маркетинг и социални медии“ са:
- УВОД В ДИГИТАЛНИЯ МАРКЕТИНГ
Уводният модул на програмата ще се фокусира върху основните принципи на дигиталния маркетинг (известен също като онлайн маркетинг, интернет маркетинг или уеб маркетинг).
- ДИСПЛЕЙ РЕКЛАМА
Поставя основите за изпълнение и управление на ефективни кампании с използване на дисплей реклама. Представя основните концепции и терминология, свързана с този тип реклама, набора от формати за дисплей реклама и начините за избор на най-подходящия рекламен формат за дадена кампания.
- SEM (SEARCH ENGINE MARKETING)
Показва как се изпълняват и управляват рекламни кампании, свързани с търсене. Лекциите обръщат внимание на основните концепции и терминологията, използвана в областта на PPC, както и дават на курсистите техническо разбиране и умения за изграждане и поддържане на ефективна PPC стратегия.
- SEО (SEARCH ENGINE OPTIMISATION)
Модулът се спира на основните понятия и терминология, използвани в областта на SEO и know-how за създаване и реализиране на успешна SEO стратегия. Дава информация за обхвата от специализирани инструменти, които са на разположение за оптимизация, вкл. onpage техники за оптимизация и избор на ключови думи.
- СОЦИАЛНИ МЕДИИ
Модулът за социални медии запознава курсистите с начините за ефективно ангажиране на аудиторията в широк спектър от социални медийни платформи.
- МОБИЛЕН МАРКЕТИНГ
Фокусира се върху използването на силата на мобилните технологии като начин за достъп до все повече мобилни потребители.
- СЪДЪРЖАНИЕ ЗА УЕБ
Модулът акцентира върху особеностите при създаване на съдържание за уеб, в т.ч. електронни издания и блогове, фирмени сайтове, PR и маркетинг материали.
- АНАЛИЗ НА ДАННИТЕ
Дава възможност за пълно измерване, мониторинг и оптимизиране на дигитални маркетингови дейности. Курсистите ще научат кои са специализираните инструменти, които са на разположение за измерване и следене на онлайн трафик. Модулът ще даде теоретична и практическа основа за използване на анализа на
Учебната дисциплина „Бизнес финанси“ е фокусирана върху процесите на покупки и продажби на продукти и услуги. Същевременно въпросите, обхванати от нея, дават цялостен поглед върху финансите на комерсиалните организации.
В рамките на тази учебна дисциплина се изучават моделите за финансов анализ, намерили най-широко приложение в практиката, заради своята полезност.
В резултат от обучението в рамките на курса студентите получават знания и развиват умения, позволяващи им да асоциират отделните процеси от дейността на предприятието с конкретни финансови измерители и показатели.
Освен това те придобиват познания, позволяващи им да индентифицират причинно-следствени връзки, да определят зависимостите между дейности и резултати и да ги измерват, чрез финансови параметри.
- Делови етикет
- Стилове в комуникцията
- Дипломаичност
- Изграждане на доверие
- Международни различия
Програмата на курса включва:
- Бизнес процеси;
- Canvas planning;
- Управление на ключови клиенти;
- Project Management в продажбите;
- Договаряне;
- Изграждане на партньорски отношения.
В този курс ще разгледаме реални казуси от най-големите брандове в автомобилната индустрия: AUDI, BMW, MAZDA.
Уменията за преговори са необходими както в личен, така и в професионален план. Независимо дали те са вродени или не, съществуват няколко ключови практики, овладяването, на които значително подобрява уменията за преговори с работодатели, колеги и клиенти.
По време на този курс на участниците се предоставя богат набор от теория и практически инструменти,както и възможност за практикуване и подобряване на наученото.